Zwykły dzień, podchodzisz do bankomatu po trochę gotówki na zakupy. Wkładasz kartę wpisujesz kod PIN, po czym bankomat nie wydaje karty i pieniędzy?! Nie ciekawa sytuacja która może się przydarzyć każdemu z nas w najmniej odpowiedniej chwili.
I co w takiej sytuacji zrobić?
Na początek trzeba wiedzieć z jakich powodów nasza karta może zostać "połknięta" przez bankomat:
Należy jak najszybciej zadzwonić na infolinię bankomatu który zabrał nm kartę.
Na każdym bankomacie powinna znajdować się informacja od jakiego oddziału należy i jak się z nim skontaktować.
Co w takiej sytuacji należny zrobić?
I co w takiej sytuacji zrobić?
Na początek trzeba wiedzieć z jakich powodów nasza karta może zostać "połknięta" przez bankomat:
- Karta została zastrzeżona (przez posiadacz karty lub przez bank)
- Błędny kod PIN został wprowadzony więcej niż 3 razy (normal porcedura która chroni nasze pieniądze przed wypłatą przez niepowołane do tego osoby)
- Karta w Bankomacie została zbyt długo ( jeżeli w ciągu 30 sekund od wydania karty przez bankomat nie odbierzemy jej to automatycznie zostanie wciągnięta z powrotem. Jest to kolejne zabezpieczanie przed kradzieżą)
- Awaria Bankomatu ( jest to rzadki przypadek ale zdarza się)
Jak odzyskać Kartę:
Należy jak najszybciej zadzwonić na infolinię bankomatu który zabrał nm kartę.
Na każdym bankomacie powinna znajdować się informacja od jakiego oddziału należy i jak się z nim skontaktować.
Jeżeli bankomat stoi obok banku który jest jego właścicielem można udać się do obsługi i poinformować ją o sytuacji. Istnieje szansa że pracownicy oddadzą nam kartę (należy pokazać im dokument naszej tożsamości i wypełnić odpowiedni dokument który nam podsuną)
Jeżeli korzystaliśmy z tzw. wolnostojącego bankomatu (taki przy którym nie ma żadnej placówki bankowej) sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana.
Na początku postępujemy identycznie jak powyżej więc dzwonimy na infolinie i informujemy o całej sytuacji. Jednak najczęstszą odpowiedzią ze strony pracowników jest brak możliwości zwrócenia karty płatniczej.
Na początku postępujemy identycznie jak powyżej więc dzwonimy na infolinie i informujemy o całej sytuacji. Jednak najczęstszą odpowiedzią ze strony pracowników jest brak możliwości zwrócenia karty płatniczej.
Co w takiej sytuacji należny zrobić?
Zadzwoń do Banku z którego karta została wydana i zastrzeż kartę! Niestety nic innego nie można zrobić (jest to dokładnie opisane w każdym regulaminie który podpisujemy zakładając konto).
Bank zweryfikuje wniosek i na jego podstawie wyda nową kartę (cała procedura trwa średnio 21 dni) I zależnie od placówki są pobieranie za to niewielkie opłaty.
Bank zweryfikuje wniosek i na jego podstawie wyda nową kartę (cała procedura trwa średnio 21 dni) I zależnie od placówki są pobieranie za to niewielkie opłaty.
0 komentarze:
Prześlij komentarz